En Rumänsk Prinsessas Nya Liv

Berättelsen om vår lilla Tyra, som föddes i Rumänien som gatuhund. Nu lever hon i trygghet i Sverige, och det här är hennes liv..

DNA-Test

Publicerad 2013-11-13 11:25:28 i Allmänt,

Många har frågat oss under våra hundpromenader vad Tyra är för ras.
Jag brukar svara Äkta Rumänsk Gatuhund eftersom ingen vet vad hon har för raser i sej.
Men naturligtvis blir man ju väldigt nyfiken, och man har ju massor med egna gissningar och teorier.
Under sommaren fick jag tips av en annan adoptivmatte inom samma förening att beställa ett DNA-test.
Jag hade ärligt talat inte en aning om att man kunde göra så, och absolut inte att det faktiskt fanns att beställa hem.
 
Nyfikenheten tog över, och jag beställde hem ett test.
Några veckor senare kom resultatet..
 
Mina gissningar var Podengo, Irländsk terrier och Jack Russel. Tyra själv hävdade hela tiden bestämt att hon var en renrasig pitbull ;)
Hade nån av oss rätt?
 
Vad tror ni?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Kontakt: [email protected]

DogBox 10% Rabatt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela